Toimitusehdot

Toimitusehtoja sovelletaan ainoastaan kuluttaja-asiakkaillemme. Päivitetty 5.1.20223

Meidän mielestämme kuluttajansuojalaki ja muut ostajaa suojaavat määräykset ovat hyvä asia ja niiden noudattaminen tärkeä osa yrityksemme kokonaisvastuullisuutta. Alla olevissa toimitusehdoissa kuvataan oleellisimmat tilaamiseen ja erikoistilanteisiin liittyvät ehdot ja käytännöt. Monilta osin tarjoamme asiakkaillemme lainsäädäntöä edullisempia ehtoja. Mikäli jokin ehto sattuisi olemaan sanamuodoltaan virheellinen ja pyrkisi näin rajoittamaan asiakkaidemme kuluttajansuojaa, on se tietysti pätemätön ja pahoittelemme asiaa. 

Jos sinulla on kysyttävää ehdoista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme luontokauppa @ sll.fi tai 040 670 0636 (tavallinen pvp/mvp).

Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu Suomen luonnonsuojeluliiton verkkokaupan kautta, puhelimitse, sähköpostitse, kirjeitse tai asioimalla varastomyymälässämme. Verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset vahvistetaan sähköpostitse, vahvistuksen toimittaminen edellyttää toimivaa sähköpostiosoitetta. Rekisteröitymällä verkkokauppaan voit tarkastelle tilaustesi etenemistä ja historiaa.

Tilaajan tulee olla täysi-ikäinen.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja toimitusehtojen muutoksiin.

Toimitusaika

Toimitamme tuotteet tilaajalle niin pian kuin mahdollista. Yleensä toimitus tapahtuu 1-5 arkipäivää tilaamisen jälkeen. Sesonkiaikoina viive voi olla muutaman päivän pidempi. Osa tuotteista voi olla tilaus tai ennakkotilaustuotteita, joiden toimitusaika on pidempi. Tarkista tuotekohtaiset toimitusajat ennen tilaamista. Pyrimme toimittamaan tilaukset kokonaisina, jolloin toimitusaika on tilauksen pisimmän toimitusajan omaavan tuotteen mukainen. Jos näyttää siltä, että emme pysty toimittamaan tilattua tuotetta ilmoitettujen toimitusaikojen mukaisesti, lähetämme varastossamme olevat tuotteet edeltä ja loput tuotteet toimitamme veloituksetta jälkitoimituksena heti kun mahdollista. Tarvittaessa otamme sähköpostilla tai puhelimella yhteyttä, mikäli toimitusaika näyttää ylittävän merkittävästi ennakolta antamamme tiedot.

Toimitustavat ja -kulut

Toimitustavaksi voi valita DB Schenkerin noutopistepaketin, Postipaketin lähimpään toimipisteeseen tai haluamaansa noutopisteeseen. Pienissä lähetyksissä valittavana on lisäksi Postin pikkupaketti. Voit myös valita ilmaisen noudon varastomyymälästämme. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan ja lähetyksen koon mukaisesti ja ne ilmoitetaan kassalla (esimerkiksi pikkupaketti 6,50 € ja postipaketti alk. 8,50 €). Asiakkaan vastuulla on varmistaa annettujen osoitetietojen oikeellisuus.

Ulkomaille toimitettavien lähetysten toimituskulut määräytyvät tilauksen painon, kohdemaan ja valitun toimitusnopeuden mukaisesti. Toimituskulut ilmoitetaan kassalla ennen tilaamista.

Noutotilauksia säilytämme 6 kk tilaushetkestä. Jos tuotteita ei noudeta tai tilausta peruuteta aikarajan sisällä, tuotteet palautuvat myyntiin ja ohjaamme maksun luonnonsuojelutyölle.

Mahdollinen ilmainen toimitus (kampanja tai alennuskoodi) koskee ainoastaan suomalaiseen osoitteeseen toimitettua postipakettia tai tätä edullisempaa toimitusmuotoa. Arvokkaampia toimitustapoja käytettäessä vähennetään toimituskuluista postipaketin toimitusmaksu. Mahdollinen uuden kestotilaajan etu koskee ainoastaan asiakkaita, jotka eivät ole tehneet tai joilla ei ole ollut voimassa kestotilausta kuluvan tai edellisen vuoden aikana.

Maksutavat

Käytössämme on kotimaisen Paytrailin tarjoamat monipuoliset maksutavat, mm. verkkopankki, luottokortit, mobilepay ja lasku. Varastomyymälässä maksun voi suorittaa käteisenä tai pankki-/luottokortilla.

Jäsenalennus

Tarjoamme Suomen luonnonsuojeluliiton jäsenille 10%:n jäsenalennuksen.  Alennus ei koske tuotteita, joiden tuotetiedoissa on niin erikseen mainittu. Alennus ei koske lahjakortteja eikä toimituskuluja. Alennus huomioidaan kun etukoodiksi kassalla syötetään tunnus JÄSEN (kokonaan isoilla kirjaimilla). Käyttämällä alennuskoodia hyväksyt, että jäsenyytesi voimassaolo voidaan varmistaa Suomen luonnonsuojeluliitolta. Jäsenalennusta ei ole mahdollista saada jo maksettuun tilaukseen jälkikäteen.

Palautus ja vaihto

Tuotteilla on 30 vuorokauden ilmainen* palautusoikeus. Mikäli palautettavassa/vaihdettavassa tuotteessa on selviä käytön jälkiä (kulumia, vaurioita, värjäymiä, likaa, eläimenkarvoja, tuoksuja, tms.), hyvitämme enintään 80% tuotteen alkuperäisestä ostohinnasta. Kauppahinnan arvonaleneminen huomioidaan tarpeen vaatiessa tapauskohtaisesti.

Pakkaa tuotteet huolellisesti ja lisää palautukseen yhteystietosi ja tilausnumeron sekä tiedon siitä, haluatko vaihtaa tai palauttaa tuotteen. 

Voit palauttaa tuotteet veloituksetta Postin asiakaspalautus -lähetyksenä. Merkitse pakkaukseen seuraavat tiedot:

Asiakaspalautus, sopimusnumero 607852
Suomen luonnonsuojeluliitto ry
Luontokauppa
Itälahdenkatu 22 B
00210 Helsinki

DB Schenkerillä toimitetut lähetykset on mahdollista palauttaa myös veloituksetta DB Schenkerin noutopisteen kautta. Tarvitset tähän alkuperäisen osoitekortin, jonka kopion voit pyytää meiltä mikäli olet jo kierrättänyt lähetyspakkauksen.

Mikäli palautus toimitetaan muutoin kuin Postin tai DB Schenkerin asiakaspalautuksena, vastaa asiakas palautuskustannuksista.

Lähettäessäsi palautusta tai vaihtoa, pyydä itsellesi aina kuitti, josta näkyy lähetyksen seurantanumero. Ilman sitä emme voi ottaa vastuuta palautuslähetyksen mahdollisesta katoamisesta.

*Ilmainen vaihto- ja palautusoikeus on voimassa ainoastaan Suomessa ja koskee ainoastaan edullisimmilla vakiotoimitustavoille lähetettyjä tilauksia. Mikäli olet valinnut kalliimman toimitustavan ja palautat tilauksen, hyvitetään toimituskulut vakiotoimitustavan mukaisesti (Postin pikkupaketti/postipaketti tai DB Schenker noutopistepaketti). Veloitukseton palautus- ja vaihto-oikeus koskee yhtä kertaa / tilaus. Vaihdettavat tuotteet toimitamme vakiotoimitustapojen mukaisesti.

Tilauksen peruuttaminen

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Peruutusoikeuden käyttämisestä on ilmoitettava asiakaspalveluumme. Tuotteet on palautettava 14 vuorokauden sisällä ilmoittamisesta. Palautamme saamamme maksun heti kun olemme vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksen, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden sisällä palautuksen vastaanottamisesta tai saatuamme tositteen sen lähetyksestä.

Peruutusoikeus ei koske irtonumeroina myytäviä aikakauslehtiä, digitaalisesti toimitettuja tuotteita tai asiakkaalle erikseen räätälöityjä tuotteita. Rajoituksista ilmoitetaan tuotekuvauksen yhteydessä erikseen (pl. Suomen Luonto -lehden irtonumerot).

Noutamattomat lähetykset

Pidätämme oikeuden veloittaa noutopisteeseen toimitetuista ja noutamattomina meille palautuneista tilauksista lähetys- ja palautuskustannukset, yhteensä 20 eur. Lähetys voidaan toimittaa uudelleen summan maksamisen jälkeen. Mikäli asiakas peruuttaa tällaisen palautuneen tilauksen ja se on maksettu etukäteen, kulut voidaan vähentää palautettavasta rahasummasta. Säilytämme palautuneita lähetyksiä 6 kk. Jos tuotteita ei noudeta tai pyydetä uutta toimitusta aikarajan sisällä, tuotteet palautuvat myyntiin ja ohjaamme maksun luonnonsuojelutyölle.

Tuotteiden virheet, ongelmatilanteet ja reklamaatio-oikeus

Vastaamme myymiemme tavaroiden virheistä kuluttajansuojalain virhevastuuta koskevien säännösten perusteella.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä kohtuullisen ajan (2kk) sisällä tuotteen vastaanottamisesta, virheen havaitsemisesta tai toimituksen viivästyessä merkittävästi. Pyrimme selvittämään ja korjaamaan asian neuvottelemalla. 

Mikäli asiaa koskeaa erimielisyyttä ei saada ratkaistavaksi neuvottelemalla, voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, tulee sinun olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Saat apua myös Euroopan komission verkkovälitteiseltä riidanratkaisufoorumilta http://ec.europa.eu/odr

Yritys

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkokaupan tuotteita myy Suomen luonnonsuojeluliiton ry:n omistama kaupallinen organisaatio Suomen Luonnonsuojelun Tuki Oy (y-tunnus 0202203-5). 

Asiakaspalvelu:

Sivuillamme olevasta chat-työkalusta löydät laajan asiakaspalveluosion ja usein kysytyt kysymykset, joiden avulla saat apua vuorokauden ympäri ja pystyt jättämään yhteydenottopyynnön. 

Tavoitat meidät myös:

  • Sähköpostitse luontokauppa @ sll.fi
  • Puhelimitse 040 670 0636 (aukioloaikojen puitteissa)

Puheluiden hinnat:

  • kiinteästä verkosta soitettaessa paikallisverkkomaksu (pvm)
  • matkapuhelinverkosta soitettaessa matkapuhelumaksu (mpm)
  • ulkomailta soitettaessa ulkomaanpuhelumaksu

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Päivitettyjä ehtoja sovelletaan vasta uusiin tilauksiin.