Usein kysytyt kysymykset           

Kuinka suuri osa tuotteiden hinnasta ohjataan luonnonsuojelutyöhön?

Luontokaupan tuotto käytetään kokonaisuudessaan luonnonsuojelutyön tukemiseen. Osuus vaihtelee tuotteittain 30-80 % välillä.


Miten postimaksut määräytyvät?

Kotimaan toimituksissa postituskulut ovat 7,90 euroa lähetystä kohden. Summa pitää sisällään pakkaustarvikkeet, pakkaamisen ja postin kuljetuksen. Jos tilaat useampia tuotteita kerralla, tuotekohtainen postituskulu on alhaisempi.


Voinko tilata ystävälleni ja/ tai ulkomaille? 

Kyllä voit. Asiakastietojen syöttämisvaihessa voit ilmoittaa eri toimitusosoitteen. 

Kun valitset toimitusmaan, järjestelmä laskee toimituskulut lähetyksen painon perusteella. Mikäli maatasi ei löydy luettelosta, ota meihin yhteyttä ja lisäämme sen.


Minulla on kiire, kuinka nopeasti tuotteeni postitetaan?

Pyrimme toimittamaan tilaukset aina mahdollisimman pian. Ruuhka-aikoina tai lomien yhteydessä toimitus voi kestää jonkin verran pidempään. Kerro meille mikäli tarvitset tuotteet ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä ja me teemme parhaamme jotta saisit tuotteesi ajoissa. Huomioithan, että osa tuotteistamme on tilaustuotteita, mistä syystä toimitus saattaa viivästyä. Tuotteiden yhteydessä on ilmoitettu arvioidut toimitusajat.


Tilaamani tuote on vääränlainen tai -kokoinen. Voinko palauttaa tai vaihtaa sen?

Onnistuu. Myyntikuntoisten tuotteiden palauttaminen ja vaihtaminen onnistuu 30 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta.


Miten vastuullisuus ympäristöasioissa näkyy toiminnassanne?

Otamme ympäristöasiat huomioon kaikissa päätöksissämme. Uusiokäytämme suuren osan pakkaustarvikkeistamme, edellytämme toimittajiltamme vastuullisuutta. Tuotevalikomamme pyrimme rakentamaan ekologista tuotteista, vaikkakin joidenkin tuotteiden osalta olemme joutuneet tekemään kompromisseja. Tulevaisuudessa tulemme kiinnittämään asiaan entistä tarkempaa huomiota.


Etkö löytänyt vastausta mieltäsi askarruttavaan asiaa? Kysy rohkeasti lisää luontokauppa@sll.fi.